Helgen är över

Jösses vad tiden har gått fort! Nu är helgen redan över! Jag tänkte ta och sammanfatta min helg i några meningar :)

I fredags var jag en snabbis i stallet, longerade honom lite i alla gångarter. Det är svårt det där men longering, speciellt när man har en liten busponny som själv vill bestämma när han ska springa eller inte, och även vilket håll! Men han var jätteduktig och pigg, riktigt brallig i galoppen. Jag nöjde mig efter en liten stund så han inte skulle tröttna. Avslutade med att hoppa upp och sitta på hans fina rygg en sväng i skogen. Meine freundin Emma kom till stallet innan vi åkte hem och åt mat och gjorde kladdkaka (misslyckad som satan, den var som sås) och kollade på idol och NSN :)

I lördags drog jag till stallet med mamma och syster vid 11 tiden. Vi hjälptes åt och jag red ju dressyr som jag skrev om igår. Efter stallet så cyklade jag till amanda för att sen cykla till emma där vi hade en mysig myskväll. Massa tjejsnack osåå :) Bara igår cyklade jag 2 mil!! :)

Idag så cyklade jag hem ( ytterligare 1,3 mil! ) klockan 10, jag stack direkt till stallet. Mockade och fixade och red ut en timmas ridtur i skogen. Underbart var det, han var dunderpigg. Så det fick bli en del galopp, jag red mest på fria tyglar, vi skulle bara ha kul! :)
Efter stallet stack jag hem och käkade lite innan jag stack ut ensam på en timmas powerwalk. Bara jag och musiken för att rensa hjärnan inför veckan.

NU ska jag duscha och lägga fram kläder och fixa, sen ska jag sooova :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0