Onsdag 9 November

Idag tittade den riktiga vinterkylan fram, det har varit riktigt svinkallt. Typ 2 + bara.. oj hur ska jag klara mig när det är 25 - ?? Herre, jag ska nog inte klaga.

Idag slutade jag sent och var inte i stallet förräns 4. Jag har ungefär en halvtimma på mig innan det blir mörkt, men idag skulle jag rida i paddocken så då spelade det ingen roll iom att vi har belysning. Så jag började med mocket och det, det tar ungefär 20 min för mig att fixa allt.
Halv 5 hämtade jag in honom - kände igenom honom även idag och jag kände ingen värme. Så det fick bli ett kort pass i paddocken, bara skritt och trav. Kände bara igenom honom idag, lite volter, åttor, sidvärts bla. Men det gick inte så bra, jag hade ingen motivation och ingen vidare plan för passet så jag nöjde mig så idag. Tjalle verkade inte vara på hugget heller. Men han är bäst ändå ;)♥

Idag har jag lovat mig själv att jag inte ska röra en skolbok, idag blir det chillidill resten av kvällen. Och 21:00 ska jag ligga i sängen färdig för att sova. Tills dess blir det lite nagelpyssel och tv samt lite bloggläsning :)

Men imorgon ska jag ha en pluggdag, då ska jag åka hem direkt efter skolan. Jag ska plugga SO, ENG och MA. Becka ska ta Tjalle, vet inte vad hon ska göra hon är inte vidare bra på att planera och prata med mig.

Tjalles schema är lite svajigt denna veckan, vi har inga planer utan tar dagen som den kommer. Får se hur han känns dag för dag!


En bild på Tjalle och hans kompis Pegasus som jag tog när Tjalle var och hälsade på hos Pegasus - på halloweenhoppning! Snygga pöjkar ♥

btw, tjalles nya lädergrimma som jag inte har skrivit om! Bra att ha när han åker transport! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0