Tjalles tider

Så här ser Tjalles vanor ut på vardagarna!!!

Alla tider är ca, det är inte prick noga på minuten!!! :)

06:00 Frukost
2,5 kg Hö + kraft = betfor och mineraler + äpple/morot! (tror det är vid den tiden, inte säker)

08:30 Ut

11-13:00 LUNCH
4 kg Hö (han får allt mellan 11:00-13:00 men oftast 12:00

15:30 Ridning (jag tar oftast in och rider honom här någonstans, så då kan han få lite middan att tugga på)

16-17:00 In (lite olika beroende på väder, ibland närmare 18)
2,5 kg hö + morot

21:00 Kvällsmat
3,5 kg Hö + kraft = samma som frukost

Hyffsat utspridda tider - helt ok, men pedant som jag är så skulle jag vilja ha det lite bättre!

Totalt!
12,5 kg HÖ
Inne ca 15,5 timmar (usch låter så mycket!!!)
Ute ca 8,5 timmar
Kraftfoder får han bara 2 gånger om dygnet för han bevöver inte mer! :)

Jag skulle önska att dom kom ut en timma tidigare. Men om man jämför med många andra stall så har han det rätt så lyxigt. 8,5 timmar ute är inte dåligt och det är inte alla hästar som får 4 fodringar! ;)














Lite bilder från förra vintern! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0