Träningen

Åhh, shit asså, tjalle = lerig idag! Haha
Jag har när jag står i detta stallet ungefär 30-45 min på mig att packa och göra i ordning Tjalle. Och idag var jag tom lite seg för jag tänkte att det går ju fort att borsta och linda. Men icke sa nicke. Hela Tjalle var lerig, i näsan, i ögat, i öronen, mellan benen, HELA manen, heeela halsen och heeeela svansen. Hejåhå vad jag fick borsta, eller tjaa. Vi, för min kära mamma och älskade syster hjälper ju till! :D
Men iaf, till träningen... I uppvärmningen var han lite jobbig för igår red jag ett dressyrpass i paddocken vilket gjorde att han var lite småtrött. (Jag har glömt att skriva om gårdagens pass, men det gick skit bra. Jag fick honom från en studsande känguru/giraff till en avslappnad fiiin liten pooowniee) Så det var lite kämpigt att få honom avslappnad och få till det perfekta steget. Men tillslut gick det TOPPEN ;D

Hoppningen gick jättebra, vi hoppade en bana på 95-105 cm. Några små missar, men skiitnöjd över honom. Han satte galoppfattningar från halt, galoppombyten, svåra svängar mm :))

BTW, såå skönt att jag har blivit av med höjdräddheten. Eller tjaa, vid 120 börjar det bli högt tycker jag. Men där är vi inte riktigt än. Det är liksom LA. På lördag ska vi på CR, vi börjar med det, så får vi se vart vi landar! Hahha :DD

ÄLSKAR MIN BEBIS  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0