Goderafton!

Jag bloggar ju väldigt sällan här, men nu tänkte jag skriva några meningar!

Idag funderade jag lite när jag satt och planerade hopptävlingar. Det var ju tänkt att jag skulle vara med i bohuscupen men iom att jag och Tjalle inte har hoppat lokal innan så får vi inte tävla avd A. Så nu tänkte jag bara köra förklassen då. Men tävlingarna ligger långt åt skogen och jag känner mig oförberedd och opepp. Nääe tänkte jag, nu skjuter jag fram dessa jobbiga hopptävlingar och satsar på dressyren istället!

Så nu ska jag ta tag i saken och ta kontakt med en dressyr tränare. För det behöver vi verkligen!

Det känns verkligen som att vi bara står på stället och stampar hela tiden, vi kommer ingen vart. Samtidigt som jag vill ha mål och utvecklas mycket o komma ut på tävlingar så känner jag ändå också att det känns så jobbigt och onördigt. Man får prestationsångest och en massa stress och måsten.... :/

För det enda jag egentligen bryr mig om är att jag tar vara på tiden med min älskade ponny och har roligt och NJUTER av varje sekund! Varenda timma i stallet betyder så mycket! ♥

Det gör ont i hjärtat när jag tänker på att ponnytiden går så fort. Inte direkt för att jag har tänkt eller kommer kunna sälja Tjalle. Usch, en dag kanske man måste. Men jag kan verkligen inte tänka mig mitt liv utan honom, han är en del av mitt liv . slut.

Men någonstans känns det ändå som att det är min plikt att ta vara på och utbilda Tjalle som ändå är en sån fin ponny som har kapacitet (nu snackar vi inte ngn elit ponny, utan kanske med dom lätta klasserna haha). Han fyller lixom 6 år till sommaren, han är en väldigt duktig om mogen 6 åring men kanske inte så utbildad och erfaren om man jämför med många andra. Samtidigt kan man ju inte jämföra med andra, för det viktigaste är ju resan som vi har gjort tillsammans. Och den är helt otrolig! ♥





NU





Haha, väldigt konstigt inlägg känner jag nu. Olika tankar hit o dit, vet egentligen inte vad jag ville få sagt. Menmen, jag älskar honom min lilla plutt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0