Lite update

När jag väl tänker efter är det rätt mycket som hänt sedan jag bloggade sist!

Tjalle har varit på weekend hos Amanda
Jag och mina 2 kompisar hade myshelg med hästarna, red ut massor och Tjalle var skiit pigg!!
Tjalle har varit i sexdrega
Toppen bra att ta med ponnyn på semestern! Vi red ut en hel del, hoppade även lite och red dressyr lektion. Han hade det gott med nya hagkompisar och massa gräs. Dock så hände det en grej på vägen dit, han började helt plötsligt banka och leva i transporten. Vi blev såklart oroliga och stannade. Då hade han hoppat över bomen, eller han hade typ stegrat så han "hängde" över bomen. Jag fick putta tillbaka honom och det gick väldigt lätt som tur var! Mardröm annars! Men jag tror att han hade blivit skrämd av några hinkar jag hade i transporten, för han har inte gjort så sen dess. Peppar peppar ta i trä!! Men vi har bundit fast han lite hårdare med :)

Jag har ridit lektion för Malin
När vi ändå var i Svenljunga åkte vi till Malin och red en välbehövlig dressyr lektion. Tränade mycket på min sits och händerna samt kontakten i tygeln. + Att han ska reagera direkt och ha bra bärighet. Kul! Önskar att jag kunde rida för Malin oftare för hon är GRYM, men det är så långt dit och hon är inte här i Kungälv längre!

Tjalle och jag har hoppat pay&jump
Grymma Liza i stallet var med och körde och coachade. Han var lite bråkig som vanligt, men endast på framridningen. För på banan skärpte vi till oss. Han brukar "bli rädd" för publiken och kasta sig och hålla på, men det gick bra förutom sista hindret på sista rundan då en unge skrämde honom genom att vifta med en plastpåse + att jag slappnade av lite. Hoppade 60&70 cm!
Förresten, den där "hopp pausen" som jag tog var inte så smart. Dels så blev det inte så mycket dressyr, jag har ridit en del för Liza men hon har inte haft så mycket tid. Det som hände var bara att vi tappade massa med hoppningen. Så vi har lixom hoppat tillbaka några steg känns det som. Men nu är jag taggad att sakta köra igång. Vi kör när vi vill o kan :)
Tjalle och jag har blivit fotade av mammas kompis
Idag har mammas kompis varit i stallet och fotat oss litegrann. Kommer förhoppningsvis bilder framöver! :)
Förövrigt så börjar jag på gymnasiet om 3 dagar. Ångest, asnervöst men också jättespännande!! ;)

Jag har typ bilder till alla dessa händelser, men just nu orkar jag inte ladda över dom. Men dom kommer en vacker dag då jag orkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0