Mål o sånt

Alla dessa löften & mål, varför ska man ha dem? De skapar bara måsten och stress? Eller ? Är det så?
Måste man vara så ordentlig och ha dem?

I och för sig, ordentlig är ju bara mitt förnamn, så det är klart att jag också ska ha löften & mål! =)

Nu såhär års så tänker man ofta ganska mycket, ett helt år framför sig. Vad kommer hända?? Gymnasie? Tjalle? Betygen? Tävlingar? Sommaren? Klassresa? Cabaré? Hur kommer det se ut när året är slut??

Ingen som vet, men det är jag som ska göra alla dessa valen, ge 100 % i alla dessa saker, kämpa, men framförallt ha kul! :)

Mina löften år 2012!
Jag har inget speciellt nyårslöfte, endast några saker jag ska tänka på!

→ Prioritera och sköta Tjalle väl, ge han vad han är värd

→ Sköta skolan, prioritera plugg, kämpa & ge allt samt satsa högt

→ Börja skriva dagbok

→ Vara glad, positiv, snäll & trevlig mot nära och kära

→ Tänka här och nu, ta vara på alla chanser och njuta av varje sekund.

vi kan inte garantera morgondagen



Mina mål med Tjalle 2012!

Att han ska fortsätta vara fräsh och frisk + ha gott hull och bra muskulatur

→ Tävla lokala tävlingar i hoppning, tex Bohuscupen
◊  Ett delmål är att vi kommer ur våran lilla svacka vi är i nu och därmed kan galoppera runt hela banan. Och finslipa med bättre sits, rätta galopper osv!

Komma igång med dressyren (kanske får hitta ny dressyrtränare om vi inte kommer någon vart) så vi kan komma närmare vårat större mål, dvs att komma ut på dressyrbanan

Börja träna horsemanship?





Mina mål 2012

→ Hålla mina löften & sträva efter målen med Tjalle

→ Visa vad jag går för under Cabarén och se till att jag deltar i att göra en bra Cabaré

→ Höja mig i minst 3 ämnen (jag är så nöjd med dom jag har nu, så egentligen behöver jag inte kräva mer men såklart att jag kan göra bättre)

→ Komma in på det gymnasiet & linjen jag vill samt ha en bild av vad jag vill jobba med

→ Skaffa sommarjobb och tjäna PENGAR




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0