Snögubbecupfinal 6/1

Dagen började inte så bra. Det var fruset på framridningen så jag kunde bara rida fram på framhoppningen, då fick jag inte lika mycket tid på mig att trava oså. Det värsta av allt var att jag frös såinihelvete, förlåt mig. Men jag började nästen gråta. Det gjorde såå ont! Jag var stel och hård och kunde inte slappna av, likaså Tjalle. Tillråga på allt så var det flera ekipage som inte kom, så istället för startnummer 16 hade jag startnummer 5 typ. Inte bra!

Men jag fick göra det bästa av situationen och tänkte positivt. Vi fick några fina språng på framridningen. Väl på banan 65 cm var han lite tittig och stissig men det släppte när vi rullade på. Jag saktade ner mycket emellan hindrena. Men vissa hinder vågade jag rulla på i galopp. Såg säkert inte jättefint ut, men vi kom runt banan iaf! :)

75 cm, andra rundan känns ju oftast bättre, när man redan varit inne på banan. Här känndes han ännu bättre, jag rullade på i galopp hela vägen runt. Men jag fick vara nogrann och rida som tusan :)

Trots dålig framridning så fick vi bättre resultat än tidigare tävlingar! Hel nöjd :)

Sammanfattning av Snögubbecupen
Jag tog för givet att det skulle gå lika bra som i höstas. Utan någon vidare plan eller tanke gick jag in på banan och körde på i ett friskt tempo. Det blev för fort och okontrollerat. Jag har nu blivit påmind om hur mycket jag behöver rida! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0