Tjoluluuu

Idag har jag jobbat och pluggat. Becka hade Tjalle, dom gick på en promenad. Så imorgon tänkte jag tömköra över lite bommar och så :)



Idag har Mamma släktforskat lite och hittat bla,  mer bilder på Tjalles pappa, en hemsida om hans farfar där fler släktingar finns. Sånt tycket jag är väldigt kul, jag trodde att Tjalle var en "skogs" häst med massa konstiga hästar i. Haha, svårt att förklara. Men det visar sig att Tjalles pappas sida har massa fina morganhästar, Tjalles farfar är tydligen sveriges bästa morganhingst eller något i den stilen. Han har meriter i både hoppning, dressyr, körning och western om jag minns rätt! Sköjigt! :D


Tjalles helbror, Finn som är till salu på blocket. Mamma ringde och pratade med ägaren, han var tydligen världens goaste, hel snäll och lugn. Men ändå lite bestämd.




Tjalles pappa Lakrits


Tjalles mamma Vågens Minerva, som vi inte vet så mycket om. Mer än att hon är en Haflinger.. haha


Tjalles farfar Isaksbo Jeronimo
http://www.ekensmorgans.se/v%C3%A5ra-h%C3%A4star/isaksbo-jeronimo-10-a-1985151
På denna länken finns massa bilder och information om honom, hans avkommor mm :)

Sen har vi hela stammen på hela Lakrits sida typ :D
Ända fram till 1880 talet typ, HAHA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0